Ceramika reklamowa w marketingu

Ceramika reklamowa
Ceramika reklamowa

Współcześnie coraz większą rolę w marketingu odgrywają gadżety reklamowe. Ich znaczenie rośnie ze względu na fakt, że bardzo skutecznie przyciągają one uwagę klientów, a także popularyzują markę i jej ofertę. Im ciekawszy i bardziej efektowny gadżet, tym dla reklamodawcy lepiej. Dodatkową zaletą gadżetów jest różnorodność – obecnie niemalże każdy przedmiot może się stać gadżetem reklamowym. Dlatego też te bardziej popularne jak długopisy, breloczki, balony, itp. ustępują miejsca nowym przedmiotom, które „debiutują” w roli gadżetów reklamowych. Dobrym przykładem będzie postępująca popularyzacja w marketingu wyrobów ceramicznych.

Ceramika reklamowa posiada kilka zalet. Po pierwsze zapewnia różnorodność i dowolność. Wyrobami ceramicznymi mogą być talerze, kubki, miseczki, garnki, itp. Ponadto mogą to być dekoracje domowe oraz wiele innych przedmiotów codziennego użytku. Reklamodawcy mają zatem duży wybór, jeśli chodzi o formę.

Drugą zaletą jest trwałość. Ceramika jest materiałem wytrzymałym (choć oczywiście ulega zniszczeniu lub uszkodzeniu w przypadku niewłaściwego użytkowania), co odróżnia ją od wielu innych gadżetów reklamowych, przede wszystkim długopisów. Ceramika reklamowa zwykle służy użytkownikom przez wiele lat. Korzyść zatem odnosi zarówno reklamodawca, jak i odbiorca, tzn. potencjalny klient owej firmy.

Ponadto wyroby ceramiczne są przeważnie bardzo eleganckie, ich wytworność przyciąga specyficznych, bardziej wymagających klientów.

Wszystko to powoduje, że ceramika reklamowa zyskuje na popularności w marketingu, odgrywają rolę o tyle istotną, że pomaga docierać do klientów, których „zwykłe” gadżety jak długopisy czy breloczki na klucze nie przyciągają. Dotarcie do każdego profilu klienta jest celem o tyle istotnym, o ile również trudnym do osiągnięcia. Wyroby ceramiczne pomagają w tym bardzo.

Można zatem zaryzykować stwierdzenie, że wyroby ceramiczne pomagają tworzyć osobny dział marketingu, którego grupą docelową są klienci najbardziej wymagający. Jeśli opinia ta utrwali się wśród marketingowców, rola ceramiki w tym względzie będzie dalej rosła.